Perşembe, Temmuz 05, 2007

Dikiş Denemem

Aslında yaklaşık 1.5 yıldır dikiş dikme girişimlerim oluyor. Ne yazık ki çok başarılı olduğumu söyleyemem. Aslında bu beceriksizliğin tek srumlusu ben değilim. Dikiş makinem ne yazık ki bozuldu ve ben tamirattan sonra sedece düz dikiş dikebiliyorum. Eee bu da ne demek tabii ben yeterince yeteneklerimi sergileyemiyorum. Aslında biraz modellerdeki anlatımlara sadık kalsam daha başarılı olurum ama hemen annem gibi provasız, kalıpsız dikiş dikmek istiyorum. Her neyse uzun zaman sonra kendime 6 parçalı bir etek dikmeyi başardım. Aslında çok kolaymış. Neden bu mantığı ben daha önce denemedim diye de hayıflandım açıkçası. Sadece yapılan bel ve kalça ölçüsünü 6 eşit parçaya bölmek, kalça ile bel arasında yaklaşık 20 cm mesafe var. Kalçada her parçanın ölçüsünün üzerine 0,5 cm daha eklemek gerekiyor. Daha sonra eğer etek kısımlarının volanlı olmasını istemezseniz bel ve kalçadan aşağıya düz bir şekilde cetvelle iniyorsunuz, eğer biraz daha volanlı olmasını isterseniz o zaman etek boyundan itibaren yaklaşık 20 santim yukarıya kadar olan kısımda biraz daha genişletiyorsunuz. Acemiden bu kadar dikiş derisnden sonra işte eteğim...

2 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

Mehaba İpek,
hemen iade-i ziyarette bulunayım dedim. Ben de dikiş bilirim ama yıllardır dikmiyorum. hep de başlamak istiyorum.
eline sağlık eteğin çok güzel olmuş. desen de çok zevkli.

Not: Sayfanın başında niye bir boşluk var?

IPEK dedi ki...

Merhaba Hülya
Ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim. Sayfanın başında, üst tarafa eklediğim nesneleri başarı ile ekleyemediğim için bir boşluk oluştu. Biraz daha deneme yapmam lazım


Poodwaddle.com Ücretsiz Yemek Dergisini indirmek için tıklayın

Poodwaddle.com