Pazartesi, Temmuz 03, 2006

Ballı Kurabiye

Bu tarifi Dr.Oetker Şekerli Vanilin paketlerinin arkasında görüp denedim. Hafta sonları kısa zamanda değişik bir şeyler yapmak istediğimde genelde bu tarifleri uyguluyorum. Tarifin içinde bal olması, şu sıralarda klasik "çocuklar yemek yemiyor!!" diye yakınan benim için seçimimde yardımcı oldu.
Malzemeler ve yapılışını aşağıda bulabilirsiniz.
Malzemeler:
1 Yumurta
1/2 Su bardağı şeker
1/2 Su bardağı sıvı yağ
2 Yemek kaşığı bal
1 Çay kaşığı tarçın
1/2 Su bardağı ceviz
2.5 Su Bardağı un
1 Paket kabartma tozu
1 Paket şekerli vanilin
Ben ikinci bir alternatif olsun diye hamurun yarısına kakao da ekledim.
Yapılışı
Yumurta ve Şekeri mikserle 3dk çırpın.
Daha sonra kalan diğer malzemeleri ekleyin
Hamuru 0.5 cm kalınlığında açtıktan sonra şekilli kalıplar ile kesin
170 C fırında 20 dk pişirin.

Kurabiyeler fırından çıktıklarında yumuşak oluyorlar, ama daha sonra bisküvi gibi oluyorlar.

Afiyet Olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bende bu tarifi dr. oetger'de gördüm yapmayı düşünüyorum. amasizin tarif daha değişik.


Poodwaddle.com Ücretsiz Yemek Dergisini indirmek için tıklayın

Poodwaddle.com